dinsdag 14 mei 2013

Schlappohr hase

Toen ik gisteren mijn moederdagkonijn kreeg van de dochter, vertelde ze me dat het eigenlijk een "haas" was volgens het kasticket.
 Uiteraard intrigeerde het me en alweer (ja, zo ben ik, ik ben namelijk leraar, en wil het altijd helemaal weten  :) ) deed ik een internetsearch.
En eureka! Ons langoorkonijn heet in het Duits "Schlappohr hase". Geen haas dus maar absoluut zeker een konijn
Het beest van de foto lijkt verdacht op Casimir (zie blogpost gisteren)


     Bron foto:http://www.tiere-kleinanzeigen.com/export/f1609cbe38a3755c8e0cd6c3da4f8.jpg

En om het helemaal te weten heb ik nog eens een vertaalwoordenboek erbij gehaald.
Nederlands - Duits: Konijntje= kaninchen, konijn= hase, haas= hare.
 
Ahahhhh! Dat verklaart mijn probleem.
 
Maar waarschijnlijk interesseert dit verhaal de meeste handwerkende bloggers niet bijster veel.
Daarom deze "fröbelmededeling" tussendoor:
de birthdaygiveaway is klaar!!! Ik maak er straks een foto van voor de blog.
Maar eerst het serieuze werk voor school.
Tot later!




12 opmerkingen:

  1. Ha,ha,ha...die Brigitte...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haas of konijn.... het is een droppie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haas, volgens kasticket ;-) Het is in ieder geval een cutie! Zo fluffie en lief dat em vandaag niet meer zou loslaten moest ie in mijn buurt zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh liefffff, ik hou zo van konijntjes :):):) X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje, konijntjes zijn zo leuk als huisdier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is hetzelfde als met See = Meer en Zee = Meer hihihihihihi
    Is wel een schatje zeg die chlappohr hase :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kun je het wel uitspreken Moossie haha, mijn tong knakt ervan

      Verwijderen
  7. hahahaha klopt het toch dat leraren altijd gelijk hebben?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het heel interessant hoor! En ik ging ook het voorbeeld van Moosie aanhalen :-) Die Duitsers hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik dat konijntje zie, denk ik alleen maar met spijt in het hart dat we zoiets nooit als huisdier kunnen nemen, want onze katten zijn echte moordenaars... De afgelopen weken al drie (al dan niet intacte) konijnenlijken gevonden in de kelder :(

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...